Fri Fragt – Gratis levering

At tilbyde “fri fragt” for ordrer over et vis beløb er en fantastisk måde, at forsøge at øge det gennemsnitlige ordrebeløb. Har kunden lagt for 450 kr. i kurven og der er gratis forsendelse over 499 kr., så er der stor sandsynlighed for, at kunden køber lige det mere der gør, at ordretotalen kommer over grænsen for fri fragt.

Fri levering kan være et godt incitament for mange, når de står og skal købe noget i en webshop. Fragtprisen kan ligefrem afskrække nogle fra at købe. Her kan du sætte op om du fx. vil have fri fragt på alle produkter, enkelte produkter eller når det samlede ordrebeløb er over en vis størrelse.

Du kan sætte kriterier op til at gælde forskellige lande og zoner. Du kan foreksempel have en fri fragt grænse til Danmark på 499 kr. og til Norge på 799 kr.

Det er muligt at sætte en fri fragt regel op, der fx. giver gratis forsendelse på køb over 500 kr., men kun til Pakkeshop fragt-metoden. Vil kunden have ordren sendt hjem til adressen, så koster fragten normalprisen.

Der kan også sættes en regel op der giver en procentvis eller et fast beløb i reduktions af fragtprisen.

Bruger du rabatkuponer, kan du også sætte gratis fragt op til at gælde bestemte kuponkoder.

Fri fragt

Du finder fri fragt under ‘Rabatter’ -> ‘Fri fragt opsætning’ – og herinde vælger du så ‘Tilføj ny betingelse for fri fragt’.

Generelt:

Her angives titel og evt. start/slut datoer.

Hvem kan benytte denne mulighed:

Skal det kun være tilladte for visse kundetyper eller kundegrupper at bruge denne fragtregel, eller skal den kun gælde visse fragt-metoder eller produkter, så angives det også her.

Øvrige indstillinger:

Her angives det totale beløb der skal være i indkøbskurven for at opnå rabatten, samt her kan tildeles en kode der kan bruges.

Der kan også angives en maksimum vægt, hvis nu større tunge produkter ikke skal indgå i fri fragt reglen.
Hvis maksimum vægt er sat til 0, betyder det, at der ikke er nogen maksimal vægt og det vil derfor gælde samtlige produkter, lige meget om de har vægt på eller ej.

Der er også et felt hvor du kan angive en rabat i kr. eller %.

Lad os sige, at du har fri fragt over 500kr, og kunden kan bruge alle fragtmetoder. Din normal pris på GLS pakkeshop fragt er 50kr. Så angiver du 50 som Rabat prisen under ‘Fri fragt opsætning’.
Når kunden går til kassen, vil muligheden for GLS pakkeshop koste 0kr., sådan har det altid været. Men har du også en fragtmulighed der fx. hedder Levering til privat adresse, som normalt koster 70kr, så vil kunden nu få 50kr i rabat på den metode.
Så kunden vil kunne vælge mellem GLS pakkeshop til 0kr og Levering til privat adresse til en rabatpris på 20kr.

Denne rabat kan også angives i %, således at der fx. kan gives 40% rabat på de angivne fragtmetoder.

Husk at gemme når du er færdig.