Integration med E-conomic

Forudsætning for at bruge integration med E-conomic

For at kunne benytte integration med E-conomic skal du have en pakkeløsning hvor det er inkluderet.

Har du en gratis demo, så er det muligheden aktiveret. Du skal blot ved bestilling af den rigtige shop, huske at vælge en pakkeløsning hvor integration til E-conomic er med i.

Du kan se en oversigt på priser og pakkeløsninger her

Vejledning

Hvor ofte opdateres lager fra E-conomic?

Hvis du kører med lagerstyring i E-conomic og har valgt at oplysninger om lager skal hentes fra E-conomic til webshop, så vil alle ændringer indenfor den seneste time blive hentet hvert 15. minut. Vi henter en time tilbage i tilfælde af at der f.eks. er en kort afbrydelse i forbindelsen til E-conomic.

Kan jeg have flere webshops koblet til den samme E-conomic?

Ja, du kan tilknytte lige så mange webshops til din E-conomic aftale som du vil.

Alle shops vil så bruge samme lager, kunder og oprette ordrer i det samme regnskab med fortløbene numre.

Det du skal være opmærksom på er integrationens indstillingen for hvad ord som de enkelte webshops bruger til at identificere data i E-conomic. Det ord skal være forskelligt for hver webshop.

Ellers er det bare at oprette de varer i de enkelte webshops som du ønsker skal sælges i den pågældende webshop. Så snart integrationen ser et varenummer som er i E-conomic, vil den importere det data du har bedt om den skal, og sørge for at varenes data er som i E-conomic.

Hvordan finder jeg en kunde fra E-conomic i min webshop?

Det umiddelbare svar er søg på email’en. Kundens email er altid unik i webshoppen.

Men du kan i E-conomic gå ind under kundens kontakter og se webshoppens ID/kundenr.
Det vil stå sammen med webshoppens identifikations ord i E-conomics kontaktpersons data i feltet “ID (e-faktura)”.

Hvad er "Standard" betalingsmetoden under indstillinger

Standard betyder bare at hvis du ikke har et valg i den specifikke metodes felt så bruges Standard valget.
Så hvis du bare bruger det samme valg på alle metoder i en gruppe, så kan du nøjes med at udfylde “Standard” valget, så vil det bruges på alle metoderne.

Det er primært lavet for at hvis du tilføjer en ny metode, så behøver du ikke huske at skulle ind og sætte integrationen op.
Integrationen vil kunne bruge valgene fra Standard indtil du laver en specifik opsætning.

Hvordan laver jeg en import af produkter fra E-conomic

Når integrationen er sat op importeres produkter automatisk fra E-conomic når de bliver ændret. Det være sig direkte på produktet eller via en lagerregulering, ordre, faktura eller indkøbsfaktura.

Import kan også kun ske til produkter som allerede er oprettet hvor varenummeret er det samme. E-conomic produkt data er så mangelfuldt i forhold til en webshops behov, at vi ikke har set nogen fordel i at implementere oprettelse af produkter i forbindelse med import fra E-conomic.

Du kan i skrivende stund ikke bede om en import (skrevet 30/9 2015).

Hvordan håndtere Economic variant produkter

E-conomic har ikke varianter, derfor har hver variant sit eget produkt med unikt varenummer.

Måden webshoppen klarer dette på er, at alle varianter har sit eget varenummer og når de eksporteres til E-conomic refereres de på det unikke varenummer og webshoppen henter så de fælles data fra hovedproduktet som er relevant.

Dog laver den varens titel om, sådan at hovedproduktets titel bruges sammen med variant informationen. Sådan at størrelse og selve størrelsen skrives i parentes efter hoved titlen. På den måde kan man stadig se at der er tale om en variant i E-conomic.

Har du et andet spørgsmål? Skriv til support@goldenplant.dk.