Integration med E-conomic

Forudsætning for at bruge integration med E-conomic

For at kunne benytte integration med E-conomic, skal du have en pakkeløsning hvor det er inkluderet.

Har du en gratis demo, så er det muligt at aktivere og sætte integrationen komplet op der. Du skal blot ved bestilling af den rigtige shop, huske at vælge en pakkeløsning hvor integration til E-conomic er med i.

Du kan se en oversigt på priser og pakkeløsninger her

Vejledning

Hjælp og rådgivning

Hvis du har brug for hjælp og rådgivning til at få din webshop integreret samt optimeret din e-conomic, så kan du tage kontakt til e-conomic og forhøre hvem de kan foreslå til den opgave.

Vi har hørt godt om Zignifikant til den slags projekter. Du skal formentlig tale med Claus Jørgensen der.

Ofte stillede spørgsmål

Hvis du kører med lagerstyring i E-conomic og har valgt at oplysninger om lager skal hentes fra E-conomic til webshop, så vil alle ændringer indenfor den seneste time blive hentet hvert 15. minut. Vi henter en time tilbage i tilfælde af at der f.eks. er en kort afbrydelse i forbindelsen til E-conomic.

Ja, du kan tilknytte lige så mange webshops til din E-conomic aftale som du vil.

Alle shops vil så bruge samme lager, kunder og oprette ordrer i det samme regnskab med fortløbene numre.

Det du skal være opmærksom på er integrationens indstillingen for hvad ord som de enkelte webshops bruger til at identificere data i E-conomic. Det ord skal være forskelligt for hver webshop.

Ellers er det bare at oprette de varer i de enkelte webshops som du ønsker skal sælges i den pågældende webshop. Så snart integrationen ser et varenummer som er i E-conomic, vil den importere det data du har bedt om den skal, og sørge for at varenes data er som i E-conomic.

Det umiddelbare svar er søg på email’en. Kundens email er altid unik i webshoppen.

Men du kan i E-conomic gå ind under kundens kontakter og se webshoppens ID/kundenr.
Det vil stå sammen med webshoppens identifikations ord i E-conomics kontaktpersons data i feltet “ID (e-faktura)”.

Standard betyder bare at hvis du ikke har et valg i den specifikke metodes felt så bruges Standard valget.
Så hvis du bare bruger det samme valg på alle metoder i en gruppe, så kan du nøjes med at udfylde “Standard” valget, så vil det bruges på alle metoderne.

Det er primært lavet for at hvis du tilføjer en ny metode, så behøver du ikke huske at skulle ind og sætte integrationen op.
Integrationen vil kunne bruge valgene fra Standard indtil du laver en specifik opsætning.

Når integrationen er sat op importeres produkter automatisk fra E-conomic når de bliver ændret. Det være sig direkte på produktet eller via en lagerregulering, ordre, faktura eller indkøbsfaktura.

Import kan også kun ske til produkter som allerede er oprettet hvor varenummeret er det samme. E-conomic produkt data er så mangelfuldt i forhold til en webshops behov, at vi ikke har set nogen fordel i at implementere oprettelse af produkter i forbindelse med import fra E-conomic.

E-conomic har ikke varianter, derfor har hver variant sit eget produkt med unikt varenummer.

Måden webshoppen klarer dette på er, at alle varianter har sit eget varenummer og når de eksporteres til E-conomic refereres de på det unikke varenummer og webshoppen henter så de fælles data fra hovedproduktet som er relevant.

Dog laver den varens titel om, sådan at hovedproduktets titel bruges sammen med variant informationen. Sådan at størrelse og selve størrelsen skrives i parentes efter hoved titlen. På den måde kan man stadig se at der er tale om en variant i E-conomic.

For at en ordre med EAN (typisk fra en offentlig/kommunal kunde) kan overføres til e-conomic så skal EAN nummeret være gyldigt. Hvis du får fejl på det, så ret EAN nummeret både i ordren (redigere ordre og så ændre ved kunden) PLUS på selve kundekontoen også. Derefter overføre ordren til e-nomomic.

Har du et andet spørgsmål? Skriv til support@goldenplant.dk.