Åben og fleksibel mulighed for integration
Du har mulighed for at integrere med mange forskellige systemer på en nem og fleksibel måde.
Her er nogle af de systemer du kan koble på nemt og hurtigt:
- Chat (fx tawk.to)
- Affiliate systemer (fx PartnerAds og Tradedoubler)
- Facebook annonce-tracking
- Cookie pop-up (fx Cookiebar, Permission Bar og Cookiemonster)
- Tæller (fx W3counter)
Du finder muligheden ved at vælge ‘Øvrige integration’ under ‘Integration’ i menuen i toppen af din administration.
Derefter får du en liste over de integrationer som eventuelt allerede er sat op. Dem kan du naturligvis slette og redigere.
For at tilføje en ny integration klikker på du på knappen ‘Tilføj ny Øvrige integrationer’.
Hvis den integration du vil lave, er vist på knapperne til højre, er det blot at klikke på dem og så eventuelt udfylde med de oplysninger du bliver spurgt om.
Denne video giver dig en kort gennemgang:
Facebook tracking
Til facebook har vi lavet en særskilt vejledning, som du finder på denne side. Mange bruger lignende parametre, så den kan ofte være god inspiration generelt.
Eksempel: Partnerads
Hvis du har lavet en aftale med Partnerads og skal måle hvor meget salg der går den vej igennem, så skal du blot have dit Program-ID klar og klikke på knappen ‘Partnerads’. Indtast dit Program-ID og klik på knappen ‘OK’.
Derefter indsættes koden og de øvrige felter. Tilbage er kun at klikke på knappen ‘Gem’ nederst på siden.
Eksempel: tawk.to chat
Med en chat funktion har du mulighed for at hjælpe dine kunder straks med spørgsmål og andet. En god service der kan være med til at skabe mere salg.
En af disse chat funktioner er tawk.to som ret populær og ganske gratis. Du kan selvfølgelig også vælge en anden chat og så bruge den kode du får fra dem af.
Pas på hastigheden – Integration kan gøre din side mindre hurtig
Nogle integrationer kontakter det eksterne system hver gang en side indlæses. Du bør derfor sammenligne hastigheden af din side før og efter du har tilføjet en integration hvis det kan være tilfældet.
Det er især integrationer som indgår på alle sider hvor det kan være aktuelt.
Er dine sider mindre hurtige kan det være en ulempe for dine kunder. Det kan også have indflydelse på dine placeringer i søgemaskiner som Google.
Afvej derfor eventuelt udbyttet ved en integration i forhold til eventuel mindre hurtige sider.
Pas på at din integration ikke giver konflikter
Når du tilføjer scripts via øvrige integrationer, så er det vigtigt at teste at det ikke giver problemer, ikke kun i forhold til hastigheden, men også at shoppen stadigvæk fungerer som den skal. Samt eventuelle andre scripts ikke pludseligt giver problemer.
Det er vigtigt at teste i forskellige browsere, teste på desktop og mobil osv. Får du henvendelser fra kunderne om at de ikke kan gennemføre en handel, så kan det skyldes at dine scripts indeholder fejl, så kan du hurtigt slå dit integration-script fra og teste.
Aktiver du et nyt script, så er det en god idé at overvåge om du får et fald i gennemførte handler eller på anden måde oplever problemer.
Hvis vi skal fejlsøge i eksterne scripts og forsøge at løse eventuelle konflikter, vil det altid være på timebasis. Men det kan være en god investering i forhold til at miste en masse handler.