Landingssider og udvalg af produkter

Med funktionen ‘Udvalg’ kan du lave sider som hjælper dine kunder med at se meget præcist det de søger efter.

Det kan f.eks. være:

  • Produkter af et bestemt mærke
  • Alle produkter på tilbud
  • Produkter med 25% rabat eller mere
  • Produkter der koster mellem 200 og 300 kr (find en gave)

Mulighederne er mange. Det kan også være til Adwords kampagner, hvor du kan lave en landingsside der er meget præcis til én bestemt annonce.

Det kunne f.eks. være alle produkter af et bestemt mærke og kun dem der er i en udvalgt farve og størrelse fra en produktkategori. En annonce der kommer frem på søgningen ‘ecco sko størrelse 32’ og viser lige præcis det, har meget større chance for at skabe et salg, end hvis linket bare går ind i kategorien for sko. For ikke at få blandet dine Adwords landingssider med den almindelig navigation, kan du skjule siden for søgemaskiner og eventuelt også i menuen.

Du finder muligheden ‘Udvalg’ som fane oprettelse eller redigering af en kategori:

Udvalg og landingssider

Eksempel: Mærker

I denne video vises et eksempel på, hvordan du kan sætte sider op pr. mærke, som indgår i din almindelig menustruktur:

Eksempel: Tilbud

Eksempel: Find en gave

Gør det nemt at købe en gave i din butik. Det er ret hurtigt sat op med udvalg sådan her:

Eksempel: Adwords, PPC, marketing

Ved at lave landingssider med meget præcis tekst og udvalg, kan du dels øge din annoncerelevans (og dermed måske også prisen pr klik) samt forbedre konverteringen. Alt i alt mere salg og færre udgifter til klik/besøg.

Det er der typisk adskiller en landingsside lavet alene til online markedsføring er disse to indstillinger:

  1. Siden skjules i menu
  2. Siden skjules for søgemaskiner (indeksering til almindelig søgning)

Du finder muligheden for at skjule i henholdsvis menu og søgemaskiner via fanerner ‘SEO’ og ‘Menu’:

Her en video der viser et eksempel på opbygning af sider til brug for Google Adwords: