Opsætning af prisovervågning

Få sat den bedste pris ved daglig overvågning af priserne hos dine konkurrenter.

På Google Shopping får man f.eks. klikket til en billigere pris hvis man er blandt dem med den bedste pris.
En undersøgelser har vist at den vare med bedste pris på Google Shopping får 280% flere klik (og det uden at byde højere klikpris end de øvrige)

Installer app

Du finder Price monitoring under ‘Opsætning’ -> ‘Apps’

Herefter skal du vælge hvilket modul der skal installeres. Her skal der vælges den der hedder “Price monitoring”.

Når den er installeret, vil den stå under “Aktiverede Apps”.

OBS: vær opmærksom på, at denne prisovervågning i øjeblikket er i BETA.
Det betyder at der er visse restriktioner – Du kan max overvåge 100 produkter og max 15 konkurrenter per produkt.

Vælg dine produkter

Først skal du have opsat de produkter der skal overvåges.

Det gør du ved at gå til ‘Produktkatalog’ -> ‘Kategorier og produkter’ og her afkrydser du de produkter du gerne vil prisovervåge og vælger at de skal sendes til ‘App’.

Vær opmærksom på at produkter med varianter kan ikke tilføjes samt at der maksimalt kan tilføjes 100 produkter i alt. 

Når du har valgt dem, skal du trykke på knappen ‘Send to Price Monitoring’.

Herefter vil de blive sendt over i Price Monitorerings app’en.

Se priser og tilføj konkurrenter

Gå til ‘Opsætning’ -> ‘Apps’ -> ‘Price monitoring’

Klik på ‘Price Monitoring’ i listen af installerede apps:

Her kan du se en liste over de produkter der skal overvåges. Og her kan du så tilføje dine konkurrenter, ved at trykke på knappen ‘Tilføj konkurrent’.

Her skal du så angive en URL. Det skal være stien der linker direkte til produktsiden hos din konkurrent. Vær opmærksom på, at hvis du finder din konkurrents produkter via Google, så kan der være ‘ekstra’ information tilknyttet på URL’en. Dette er en god idé at fjerne, og så tage det direkte link i stedet.
Derefter klikker du tilføj, og du vil kunne se den på listen.

Vær opmærksom på at konkurrenter, der har mere end 1 pris, ikke er gyldige, fx. andre prissammenlignings sider. 

Prisplacering

Din prisplacering er delt op i 6 niveauer:

– Billigst
– Billigere  – i mindre end -3% af gennemsnittet
– Gennemsnitligt –  mellem  +-3 af gennemsnittet
– Dyrere – i mindre end -3% af gennemsnittet
– Dyrest
– Alle lige – alle er ens

Udefineret – Endnu ingen konkurrenter at sammenligne med

Overblik

Her er et overblik over de muligheder der er i Price monitoring (beta).